piątek, 19 lipca 2013

Muffiny owsiane z malinami i kruszonką (bezglutenowe)


Owsiane muffiny z malinami i kruszonką, lekko wilgotne i bardzo aromatyczne. Mąka owsiana nadaje im charakterystyczny, lekko orzechowy posmak. Muffiny są delikatne, ale bardzo sycące, wręcz idealne na drugie śniadanie, a do tego całkiem bezglutenowe ;)


Składniki (21 muffinów)
  • 420 g mąki owsianej (bezglutenowej)
  • 200 g cukru
  • 3 jajka
  • 200 g maślanki
  • 150 g oleju rzepakowego
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia (bezglutenowego)
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 300 g malin
Mąkę przesiać do miski, dodać cukier, proszek do pieczenia, sól i dokładnie wymieszać. Jajka, maślankę i olej roztrzepać razem w osobnej misce. Za pomocą rózgi połączyć mokre składniki z suchymi, następnie dodać maliny i delikatnie je wmieszać w ciasto.

Kruszonka
  • 50 g masła
  • 100 g mąki owsianej
  • 100 g cukru
Masło roztopić w rondelku, dodać mąkę owsianą i cukier. Zarobić kruszonkę. W razie potrzeby, gdyby kruszonka była zbyt klejąca dodać 1-2 łyżki cukru i mąki.

Formę na muffiny wyłożyć papilotkami, napełniać je ciastem do 3/4 wysokości, a następnie przykryć grubą i obfitą warstwą kruszonki. Piec w piekarniku rozgrzanym do 180C przez 30 minut. Po upieczeniu ostudzić.

Smacznego,
PODPIS

2 komentarze:

  1. Witaj. Smakują rewelacyjnie. Zamiast malin dałam trochę orzechów, migdałów i rodzynek. Niestety muffinki opadły. Może masz jakieś rady, aby temu zapobiec? Na pewno za długo siedziały w piekarniku - Twoje są złote moje na brąz. //Natalia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje również nieznacznie opadły w czasie stygnięcia. Fakt, faktem te muffiny zaraz po wyciągnięciu z piekarnika i formy posiadają bardzo mięciutką i delikatną strukturę. Trochę się namęczyłam, żeby je wyciągnąć z formy bez uszczerbku na wyglądzie, gdyż każdą podwadzałam i wyciągałam po kolei z gniazda (nie przechylałam formy żeby po prostu wszystkie wypadły). Nie wiem jak drastyczne oklapnięcie było u Ciebie?

      Usuń