poniedziałek, 4 lipca 2016

Independence shake czyli amerykański milkshake z borówek, malin i banana z masłem orzechowym


Jeżeli miałabym wymienić jedną klasyczną \\\\\\\"potrawę\\\\\\\" rodem z USA, to moją pierwszą myślą jest stary, dobry i oldschoolowy milkshake - klasyka filmowa (no bo kto nie zna choćby jednego amerykańskiego filmu, w którym milkshake bar jest miejscem spotkań i pierwszych randek amerykańskiej młodzieży :P) i sama w sobie. Moja propozycja to 3w1 - milkshake borówkowy (używamy oczywiście tej amerykańskiej), malinowy i bananowy z masłem orzechowym (masło orzechowe to iście amerykański wynalazek). Całość tworzy spójną trójbarwną całość, która kolorystycznie nawiązuje do barw narodowych Stanów Zjednoczonych. Jako dopełnienie całości wierzch zdobią świeże owoce oraz czekoladowe gwiazdki MilkyWay (nawiązanie do flagi amerykańskiej i widniejących na niej 50 gwiazdek), u mnie w zastępstwie kawałki batonika MilkyWay, gdyż w poszukiwaniu gwiazdek zjeździłam pół miasta, ale niestety nieskutecznie :( - See more at: http://wrzacakuchnia.pl/przepisy/independence-shake-czyli-amerykanski-milkshake-z-borowek-malin-i-banana-z-maslem-orzechowym/#sthash.rDBwdFx1.dpuf

Jeżeli miałabym wymienić jedną klasyczną "potrawę" rodem z USA, to moją pierwszą myślą jest stary, dobry i oldschoolowy milkshake - klasyka filmowa (no bo kto nie zna choćby jednego amerykańskiego filmu, w którym milkshake bar jest miejscem spotkań i pierwszych randek amerykańskiej młodzieży :P) i sama w sobie. Moja propozycja to 3w1 - milkshake borówkowy (używamy oczywiście tej amerykańskiej), malinowy i bananowy z masłem orzechowym (masło orzechowe to wynalazek rodem z USA). Całość tworzy spójną trójbarwną całość, która kolorystycznie nawiązuje do barw narodowych Stanów Zjednoczonych. Jako dopełnienie całości wierzch zdobią świeże owoce oraz czekoladowe gwiazdki MilkyWay (nawiązanie do flagi amerykańskiej i widniejących na niej 50 gwiazdek), u mnie w zastępstwie kawałki batonika MilkyWay, gdyż w poszukiwaniu gwiazdek zjeździłam pół miasta, ale niestety nieskutecznie :( 


Składniki (2 porcje)  
  • 100 g borówki amerykańskiej
  • 100 g malin
  • 100 g banana
  • 2 łyżki lodów waniliowych lub jogurtu greckiego
  • 1 łyżka masła orzechowego
  • 180 ml mleka 
  • kilka czekoladowych gwiazdek MilkyWay lub kawałki batonika MilkyWay

W trzech pojemniczkach umieścić oddzielnie owoce: borówki, maliny i banana. Do każdego z nich wlać po 60 ml mleka. Do borówek oraz malin dodać po łyżce lodów waniliowych lub jogurtu greckiego. Natomiast do pojemniczka z bananem i mlekiem jedną łyżkę masła orzechowego.

Zawartość każdego pojemniczka zmiksować blenderem i umieścić na około 30 minut w zamrażarce.

Do szklaki ostrożnie i delikatnie (tak aby utworzyły się warstwy) wlewać kolejno milkshake: borówkowy, malinowy, bananowy.

Wierzch udekorować owocami i czekoladowymi gwiazdkami MilkyWay (ewentualnie kawałkami batonika MilkyWay).

Smacznego,
PODPIS

1 komentarz: