czwartek, 22 stycznia 2015

Bananowo-waniliowa jaglanka z musem jabłkowym i migdałami


Pyszna i sycąca jaglanka. Idealna jako pożywne, rozgrzewające śniadanie lub zdrowy deser. Aby pozbyć się charakterystycznego zapachu i goryczy z kaszy, gotujemy ją pierw w wodzie, którą następnie odlewamy i zastępujemy mlekiem. Wanilię można zastąpić szczyptą cynamonu, a mus jabłkowy pokrojonym w kostkę i prażonym z odrobiną goździków jabłkiem ;)


Składniki (2 porcje)
  • 1/4 szklanki kaszy jaglanej
  • 1/2 szklanki wody
  • 1/2 szklanki mleka krowiego lub kokosowego/roślinnego (np. migdałowego)
  • banan
  • pusta laska wanilii
Kaszę jaglaną dokładnie przepłukać na sitku pod bieżącą, zimną wodą. Wsypać do garnka, zalać 1/2 szklanki wody i gotować pod przykryciem przez 2 minuty, a następnie odlać wodę i zastąpić ją mlekiem. Do garnka dodać pokrojonego w plasterki banana i pustą laskę wanilię. Całość gotować na wolnym ogniu pod przykryciem przez 15-20 minut (zgodnie z instrukcją umieszczoną na opakowaniu kaszy jaglanej). 

Kiedy kasza jest już gotowa należy usunąć z niej laskę wanilii i całość zblendować na gładki krem (jeżeli będzie zbyt gęsty można go podlać odrobiną zimnego mleka). Przełożyć do miseczek i podawać z musem jabłkowym bądź ulubionym dżemem. Posypać płatkami migdałowymi lub innymi orzechami.

Smacznego,


3 komentarze:

  1. jaglanka na słodko to mój przysmak :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, boski przepis! :)
    Idealne na sobotni poranek! *.*

    OdpowiedzUsuń