niedziela, 29 kwietnia 2012

Sernik z różą i gorzką czekoladą

Delikatny i puszysty sernik na kruchym spodzie posmarowanym konfiturą z płatków dzikiej róży, a do tego kawałki gorzkiej czekolady przez co całość nie jest zbyt słodka. Doskonały do popołudniowej kawki jak i herbatki ;)

 

Składniki na kruchy spód (tortownica o średnicy 28cm)
  • 150 g mąki pszennej
  • 50 g cukru pudru
  • 75 g masła
  • jajko
  • 1/2 płaskiej łyżeczki proszku do pieczenia
Z podanych składników zagnieść ciasto, rozwałkować i wyłożyć nim spód tortownicy wysmarowanej tłuszczem i obsypanej kaszką manną. Lekko podpiec w 160ºC przez około 20 minut. Następnie wyjąć i cienko posmarować konfiturą z płatków dzikiej róży (ja zużyłam ok. 1/2 małego słoiczka).
.
Masa serowa
  • 1,2 kg półtłustego twarogu
  • 1 i 1/4 szklanki cukru
  • 140 g masła 
  • 7 dużych jaj
  • 1 i 1/2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 16 g cukru waniliowego
  • 1/2 tabliczki gorzkiej czekolady
  • skórka pomarańczowa
Twaróg zmielić dwukrotnie i dobrze rozetrzeć z masłem, żółtka ubić z 3/4 szklanki cukru. Białka ubić i pod koniec dodając resztę cukru. Roztarty twaróg wymieszać z żółtkami, dodać cukier waniliowy, mąkę ziemniaczaną, proszek do pieczenia, skórkę pomarańczową, pokrojoną w kostkę czekoladę i wszystko wymieszać. Następnie dodać pianę i za pomocą szpatułki powoli ją wtłaczać. Tak przygotowaną masę serową wykładamy na wcześniej podpieczony i posmarowany konfiturą spód. Całość pieczemy w 180ºC przez około 50 minut. Po upieczeniu poczekać aż sernik ostygnie.

Smacznego,

2 komentarze:

  1. Napaliłam się na ten serniczek, a tu brakuje mi informacji o ilości jaj do sera, to jak, 8 szt, czy mniej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie! Coś mi zjadło te jajka w przepisie, ale już poprawiłam ;) Może być i 8 mniejszych jaj lub 7 dużych.

      Usuń